Hoppa till huvudinnehåll

Politiska dialoger med unga

Dags för en ny omgång

Att göra internet säkrare och mer ansvarigt för alla

Avatar Officiellt bidrag

Unga deltagare föreslog att man skulle införa ett digitalt ID för att få tillgång till sociala medier – ett sätt att öka ansvarsskyldigheten och bidra till att minska nätmobbning och näthat. De delade farhågor om att anonymitet ibland kan missbrukas, vilket gör att skadligt beteende kan gå okontrollerat.

Samtidigt erkände de att anonymitet också kan vara en sköld, särskilt för användare i utsatta situationer.

För ungdomar innebär skapandet av ett säkrare internet att hitta rätt balans – mellan ansvarsskyldighet och integritet, frihet och skydd.

Vad kan sociala medieplattformar och skolor göra för att göra internet till ett säkrare och mer stödjande utrymme för alla?

Kommentarer

QR-kod

Att göra internet säkrare och mer ansvarigt för alla

QR-kod

Bekräfta

Logga in

Du kan få tillgång genom ett externt konto