Jongerenbeleidsdialogen
Een nieuwe discussieronde
Het internet veiliger en verantwoordelijker maken voor iedereen
Jonge deelnemers stelden voor een digitale identiteitskaart in te voeren om toegang te krijgen tot sociale media — een manier om de verantwoordingsplicht te vergroten en cyberpesten en onlinehaat te helpen verminderen. Ze deelden de bezorgdheid dat anonimiteit soms kan worden misbruikt, waardoor schadelijk gedrag ongecontroleerd kan blijven.
Tegelijkertijd erkenden ze dat anonimiteit ook een schild kan zijn, vooral voor gebruikers in kwetsbare situaties.
Voor jongeren betekent het creëren van een veiliger internet het vinden van het juiste evenwicht tussen verantwoordingsplicht en privacy, vrijheid en bescherming.
Wat kunnen sociale mediaplatforms en scholen doen om het internet veiliger en ondersteunender te maken voor iedereen?
Delen
Or copy link