Ungdomspolitiske dialoger
En ny række drøftelser
At gøre internettet mere sikkert og ansvarligt for alle
Unge deltagere foreslog at indføre et digitalt ID for at få adgang til sociale medier — en måde at øge ansvarligheden på og bidrage til at mindske cybermobning og had på internettet. De delte bekymringen for, at anonymitet undertiden kan misbruges, hvilket gør det muligt at undgå skadelig adfærd.
Samtidig anerkendte de, at anonymitet også kan være et skjold, navnlig for brugere i sårbare situationer.
For unge betyder skabelsen af et sikrere internet, at der skal findes den rette balance — mellem ansvarlighed og privatlivets fred, frihed og beskyttelse.
Hvad kan sociale medieplatforme og skoler gøre for at gøre internettet til et sikrere og mere støttende sted for alle?
Del
Or copy link